Katalóg Predajne
Porovnanie
Prihlásiť
Košík

Informácia o finančnom sprostredkovaní

Identifikácia a registrácia

Spoločnosť FAST PLUS, spol. s r.o. so sídlom Vlčie hrdlo 90; 821 07 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 35 712 783, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 14206/B (ďalej len „FAST PLUS“) je zapísaná v registri finančných agentov, finančných poradcov, finančných sprostredkovateľov z iného členského štátu v sektore poistenia alebo zaistenia a finančných sprostredkovateľov z iného členského štátu v oblasti poskytovania úverov na bývanie, v podregistri poskytovania úverov, úverov na bývanie a spotrebiteľských úverov, pod registračným číslom 135025 ako samostatný finančný agent oprávnený vykonávať finančné sprostredkovanie od 10. 02. 2011.

Register vedie Národná banka Slovenska sídliaca na adrese Imricha Karvaša 1, 813 25 Bratislava (ďalej len „NBS“). Klient si môže overiť zápis FAST PLUS v tomto registri na webových stránkach www.nbs.sk v časti dohľad nad finančným trhom alebo priamo v NBS.

Finančné sprostredkovanie

FAST PLUS vykonáva finančné sprostredkovanie na základe písomných zmlúv uzavretých s nasledovnými finančnými inštitúciami: BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA, pobočka zahraničnej banky, Amico Finance, a.s., Home Credit Slovakia, a.s., Všeobecná úverová banka, a.s., COFIDIS SA, pobočka zahraničnej banky (ďalej aj ako „Zmluvní partneri“). Písomné zmluvy uzavreté medzi FAST PLUS a Zmluvnými partnermi majú nevýhradnú povahu.

Kvalifikovaná účasť

FAST PLUS nemá kvalifikovanú účasť na základnom imaní ani na hlasovacích právach v žiadnom zo Zmluvných partnerov. Žiaden zo Zmluvných partnerov nemá v spoločnosti FAST PLUS kvalifikovanú účasť na základnom imaní ani na hlasovacích právach.

Poplatky a náklady spojené s finančným sprostredkovaním

FAST PLUS nemá voči klientovi, ktorému sprostredkuje finančnú službu, právny nárok na odmenu. FAST PLUS prijíma za sprostredkovanie finančnej služby peňažné plnenie od Zmluvných partnerov, a to vo výške a za podmienok dohodnutých v príslušných zmluvách uzavretých medzi FAST PLUS a Zmluvnými partnermi. Peňažné plnenie závisí najmä od uzavretia zmluvy o poskytnutí finančnej služby, druhu produktu a od ďalších dojednaní medzi FAST PLUS a Zmluvnými partnermi. Na základe žiadosti klienta FAST PLUS poskytne klientovi informácie o výške tohto peňažného plnenia.

Poplatky a iné náklady spojené s poskytnutím finančnej služby klientovi stanovujú Zmluvní partneri a sú súčasťou zmluvy o poskytnutí finančnej služby uzavretej medzi klientom a Zmluvným partnerom, ktorý klientovi finančnú službu poskytuje, a sú tiež súčasťou súvisiacej dokumentácie, s ktorou je klient oboznámený pred uzavretím zmluvy o poskytnutí finančnej služby, najmä vo formulári pre štandardné informácie o spotrebiteľskom úvere a v základných podmienkach zmluvy o spotrebiteľskom úvere.

 

Právne následky uzavretia zmluvy o poskytnutí finančnej služby

FAST PLUS sprostredkúva uzavretie zmlúv o spotrebiteľskom úvere, zmlúv o revolvingovom spotrebiteľskom úvere a vydaní kreditnej karty a rámcových zmlúv o poskytovaní platobných služieb (každá z uvedených zmlúv ďalej len ako „zmluva o spotrebiteľskom úvere“). Právnym následok uzavretia zmluvy o spotrebiteľskom úvere je vznik právneho vzťahu medzi klientom a Zmluvným partnerom, ktorý klientovi poskytuje finančnú službu. Práva a povinností klienta a Zmluvného partnera týkajúce sa finančnej služby sú obsiahnuté v príslušnej zmluve o spotrebiteľskom úvere, v obchodných podmienkach Zmluvného partnera, ktoré sú súčasťou zmluvy o spotrebiteľskom úvere, ako aj v zákone č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákone č. 129/2010 Z. z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v ostatných platných právnych predpisoch. K týmto právam a povinnostiam patrí predovšetkým povinnosť Zmluvného partnera poskytnúť klientovi finančnú službu po splnení dohodnutých podmienok pre jej poskytnutie, povinnosť klienta splácať poskytnutý spotrebiteľský úver spôsobom a v lehotách dohodnutých v zmluve o spotrebiteľskom úvere, ako aj povinnosť klienta znášať finančné sankcie alebo iné právne následky v prípade neplnenia si záväzkov klienta vyplývajúcich zo zmluvy o spotrebiteľskom úvere.

Informácie o následkoch uzavretia zmluvy o spotrebiteľskom úvere sú uvedené tiež vo formulári pre štandardné informácie o spotrebiteľskom úvere a v základných podmienkach zmluvy o spotrebiteľskom úvere.

Spôsob a systém ochrany pred zlyhaním finančnej inštitúcie

Systém ochrany pred zlyhaním finančnej inštitúcie je zabezpečený prostredníctvom dohľadu vykonávaného NBS podľa príslušných právnych predpisov.

Pri zlyhaní úverovej inštitúcie zostávajú záväzky klienta platné až do uplynutia premlčacej lehoty. Pri zlyhaní úverovej inštitúcie môže dôjsť k postúpeniu záväzkov klienta voči finančnej inštitúcii inej finančnej inštitúcii, voči ktorej bude klient povinný naďalej plniť svoje záväzky zo zmluvy o spotrebiteľskom úvere, pričom túto zmenu treba klientovi oznámiť písomne.

Sťažnosti klientov na vykonávanie finančného sprostredkovania

Ak má klient výhrady k postupu FAST PLUS pri vykonávaní finančného sprostredkovania, môže podať sťažnosť na vykonávanie finančného sprostredkovania, a to písomne alebo ústne. Sťažnosť sa podáva písomne a doručuje na adresu sídla spoločnosti FAST PLUS, spol. s r.o., Vlčie hrdlo 90; 821 07 Bratislava - mestská časť Ružinov, alebo elektronickou poštou na e-mailovú adresu info@planeo.sk. O ústne podanej sťažnosti, ktorú nie je možné vybaviť hneď pri jej podaní, vyhotoví zamestnanec FAST PLUS písomný záznam, ktorý sťažovateľovi predloží na prečítanie a na podpis. Jeden rovnopis sťažnosti je vydaný sťažovateľovi.

Klient môže sťažnosť na postup FAST PLUS pri vykonávaní finančného sprostredkovania adresovať priamo NBS a tiež Zmluvnému partnerovi, ktorý klientovi poskytol alebo má poskytnúť sprostredkúvanú finančnú službu.

Zo sťažnosti musí byť zrejmé, kto sťažnosť podáva. Musí obsahovať meno, priezvisko, adresu fyzickej osoby a predmet sťažnosti a čoho sa sťažovateľ domáha. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná a podpísaná sťažovateľom. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.

Sťažnosťou nie je podanie, ktoré má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva alebo právom chráneného záujmu sa osoba domáha.

Sťažnosť, v ktorej sťažovateľ neuvádza svoje meno, priezvisko a adresu/názov a sídlo, je anonymná sťažnosť a vybavuje sa, len ak obsahuje konkrétne údaje, ktoré nasvedčujú, že bol porušený právny predpis, zmluvné podmienky alebo interný predpis spoločnosti.

FAST PLUS je povinný preveriť a vybaviť každú sťažnosť, ktorá bola podaná. Sťažnosti sa vybavujú do 30 dní od ich doručenia. V opodstatnených prípadoch, ak nie je možné sťažnosť vybaviť do 30 dní, sa predlžuje lehota na vybavenie sťažnosti na 60 dní od jej doručenia. V takom prípade FAST PLUS sťažovateľa písomne informuje o dôvodoch nemožnosti vybavenia sťažnosti do 30 dní.

Pri prešetrovaní sťažnosti sa zisťuje skutočný stav veci a jeho súlad alebo rozpor so všeobecne záväznými predpismi a/alebo s vnútornými predpismi a/alebo podmienkami zmluvy. Spoločnosť FAST PLUS je povinná získať všetky potrebné informácie pre riadne preverenie sťažnosti.

Ak sťažovateľ nespolupracuje počas vybavovania sťažnosti a bez vážneho dôvodu neposkytuje doplňujúce údaje potrebné na riadne prešetrenie, takáto sťažnosť sa nevybavuje a sťažovateľ je o tom informovaný.

Sťažnosť sa považuje za vybavenú, ak bol sťažovateľ písomne informovaný o výsledku prešetrenia sťažnosti.

Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť je sťažnosť toho istého sťažovateľa, v tej istej veci, ak v nej neuvádza nové skutočnosti.

Opakovanú sťažnosť FAST PLUS vybaví do 30 dní od ich doručenia. V opodstatnených prípadoch, ak nie je možné sťažnosť vybaviť do 30 dní, sa predlžuje lehota na vybavenie sťažnosti na 60 dní od jej doručenia. V takom prípade FAST PLUS sťažovateľa písomne informuje o dôvodoch nemožnosti vybavenia sťažnosti do 30 dní.

Spory vyplývajúce z finančného sprostredkovania je možné riešiť súdnou cestou alebo mimosúdnym vyrovnaním. Právnymi predpismi upravujúcimi mimosúdne vyrovnanie sporov vyplývajúcich z finančného sprostredkovania sú napr. zákon č. 335/2014 Z. z. o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní v znení neskorších predpisov alebo zákon č. 420/2004 Z. z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.